|  07/25/2017 - سه شنبه 3 مرداد 1396
Menu
نوع جستجو را انتخاب کنید.
  • سایت
  • وب
جستجو
اداره کل امور مجامع و شورای سازمانها > گروه مشاورین > مشاوره آنلاین

به قسمت مشاوره برخط (Online) اداره کل امور مجام و شورای سازمانها خوش آمدید 

جهت استفاده از فرم مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید:

1- این فرم در درجه اول جهت استفاده سازمانها و شرکتها و مناطق شهرداری تهران برای رفع مشکلات حقوقی،بیمه ای و مالیاتی تهیه گردیده است. با این وجود تمامی موارد درخواستی در این فرمها به اطلاع مشاورین این اداره کل خواهد رسید و در عرض 24 ساعت پاسخ آن به پست الکترونیک شما ارسال خواهد شد.

2- لطفا به تمامی اطلاعات درخواست شده پاسخ دهید.

3- لطفا سؤال خود را کامل و واضح بیان کنید.

4-اطلاع رسانی و پیگیری از طریق آدرس الکترونیکی info.majame@tehran.ir انجام خواهد شد.
5- جهت مشاوره تلفنی در ساعات اداری با شماره 96017261 ( آقای رحیم حمزه )تماس حاصل فرمایید.

مشاور حقوقی :                         سهیل مهر آمیز

مشاوربیمه و تأمین اجتماعی :      حسینعلی سلیمانی ملکان

مشاوران مالیاتی :                       ابوالقاسم گردانی

                                                 علیرضا فلاح میرزایی

                                                 بتول احمدی حداد 

  صفحه اطلاعات مشاوره ای

مشاوره

نام:*
نام خانوادگی:*
نام سازمان یا شرکت:*
قسمت یا مسئولیت مربوطه:*
آدرس پستی جهت دریافت پاسخ:*
نوع درخواست مشاوره:*
سؤال:*
Security Code:
CAPTCHA
کد نمایش داده شده فوق را در فیلد زیر وارد نمایید.
* تکمیل قسمت های ستاره دار الزامی است ارسال   انصراف      
پاسخ به سؤال 
پاسخ : شرط برخورداری از فعالیتهای قانونی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در قواعد مقرر است. اولین قدم برای اینکار مراجعه به اداره امورمالیاتی ذیربط جهت تعیین حوزه مالیاتی خواهد بود. در مرحله بعد انجام تکالیف قانونی (ارائه فهرست حقوق بگیران و واریز مالیات تا پایان ماه بعد ) تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا 4ماه پس از سال مالی و در خاتمه برای تعیین حوزه مالیاتی باید مدارک لازم از جمله سند اجاری محل یا سند مالکیت، پروانه یا مجوز فعالیت ، قبوض برق ، آب یا تلفن محل فعالیت، کپی اسناد هویت (شناسنامه ، کارت ملی) باید ارائه شود. اشخاصی که برای فعالیت فاقد محل فعالیت باشند مانند دلال و ... حوزه مالیاتی محل سکونت آنها می باشد
سؤال 
پیغام : باسلام . از سال 87 تا 91 در منزل کار میکردیم در سال 92 دفتر کار ادامه کار داده شد . با توجه به اینکه انتشارات از معافی مالیات برخردار هستند . اولین قدم برای شروع ,برای اظهارنامه مالیاتی و وووو چه باید کرد ..در ضمن ما هیچ گونه اطلاعات مالیاتی و از کجاباید شروع کرد را نداریم ... اداره مالیات هم اصلا جواب درست نمیدند.
پاسخ به سؤال 
پاسخ : طبق ماده 9 اصلاحیه ماده 104 قانون م.م کارفرما مکلف است مالیات ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نماید در غیر اینصورت 2 ماه بعد از ارائه صورت وضعیت مسئولیت پرداخت و جرایم بعهده کارفرما خواهد بود
سؤال 
پیغام : باسلام احتراما به استحضار می رساند اینجانب به عنوان پیمانکار در سازمان بهشت زهرا مشغول به کار بوده ولی متاسفانه مالیات ارزش افزوده این شرکت با وجود داشتن گواهی از تاریخ قبل از قرارداد و اعلام تا کنون پرداخت نشده و نیازمند دستور آن واحد محترم می باشد و خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمایید، اقدام لازم بعمل آید.
پاسخ به سؤال 
پاسخ : موارد در بخشنامه شماره 9010/988427 مورخ90/9/8 جناب آقای دکتر قالیباف شهردار محترم و دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادها و ثبت رویدادهای مالی به شماره 9030/1394977 مورخ 90/12/15 معاونت محترم مالی و اقتصاد شهری بیان گردیده است.
سؤال 
پیغام : با سلام   نحوه تعامل بین واحدهای مختلف شهرداری چگونه است؟ آیا مجاز به عقد قرارداد با یکدیگر هستند یا خیر؟
پاسخ به سؤال 
پاسخ : با توجه به اینکه پرونده های مالیاتی اشخاص حقوقی بر اساس شماره اقتصادی، شماره ثبت و شناسه ملی رسیدگی می شود لذا هر واحد اقتصادی جدای از دیگر واحدهای بررسی می گردد مشروط بر اینکه مدیران شرکتها بهم ارتباطی نداشته باشند.
سؤال 
پیغام : سلام      از زحمتی که می کشید و سامانه خوبی که راه انداخته اید واقعا ممنون؛ مکان اداری ما به لحاظ آدرس پستی با یک شرکت دیگر مشترک است، یعنی در یک واحد تجاری ولی در دو اتاق مجزا فعالیت می کنیم. می خواستم بدانم در بحث پرداخت مالیات، مثلا وقتی من دارم امور مربوط به مالیات شرکتم را پیگیری می کنم برای شرکت دیگر مشکلی پیش نمی آید؟ مثلا بازرس بخواهد کار مالیاتی آنها را هم پیگیری کند یا هر دردسر دیگری؟
پاسخ به سؤال 
پاسخ :  باسلام                بله به استناد ماده 148 قانون کار به مراجع حل اختلاف مراجعه شود.                بله تابع قرارداد
سؤال
پیغام :  با سلام و عرض خسته نباشید حدود 6ماه است در مکانی کار میکنم ابتدا که گفتن 2 یا 3 ماه کار کن بعد بیمه می کنیم اما هردفعه به بهانه های مختلفی بیمه نکردن تا الان که 6 ماه است و هیچ سابقه بیمه ای ندارم ابتدا میخواستم بدانم اگر الان که برج 11 است بیمه ام کردن بعد می توانم بخاطر اون 5 یا 6 ماه که بیمه ام نکردند ازشون شکایت کنم؟ چگونه؟ در ضمن سندهایی با سربرگ شرکت و مهرشون دارم که نوشته اند من اینجا مشغول به کار بوده ام و چه مقدار و در چه تاریخی بهم حقوق داده اند سوال بعدیم هم این است که اگر برج 11 بیمه ام کنند آیا عیدی بهم تعلق میگیرد برای نوروز؟ و چه مقدار؟ باتشکر فراوان
پاسخ به سؤال 
پاسخ : صدور و تمدید کارت کارگران ساختمانی از طریق شعب وزارت کار و امور اجتماعی صورت می گیرد.
سؤال
پیغام : جهت تمدید کارت کارگران ساختمانی برای بیمه تأمین اجتماعی باید به کجا مراجعه کنم
پاسخ به سؤال 
پاسخ : مغایرتی با قانون ندارد ، مشروط بر اینکه از هفت برابر حداقل مزد فرد سال مورد محاسبه تجاوز ننماید
سؤال
پیغام : با سلام چنانچه از يك كارگاه بيمه كامل30 يا 31 روزه و از شركتي به صورت ساعتي حق بيمه پرداخت شود مغاير با آيين نامه ها و قانون بيمه است يا خير؟
پاسخ به سؤال 
پاسخ :1-  مزایای غیر مشمول و معاف از پرداخت حق بیمه عبارتند از: بازخرید ایام مرخصی کمک عائله مندی، هزینه سفر و فوق العاده مأموریت، پاداش، پاداش افزایش تولید (آکورد، کارانه، بهره وری)، عیدی و بن کارگری، حق شیر و حق تضمین (کسر صندوق) خسارات اخراج و مزایای پایان کار (حق سنوات) و حق حضور در جلسات هیات مدیره سایر مزایا تحت هر عنوان به بیمه شده پرداخت شود مشمول کسر حق بیمه می باشد.
2- کمک هزینه مسکن و خواربارهر ساله همراه با تعیین حداقل مزد طبق مصوبات شورایعالی تعیین می گردد لذا می توانند به بخشنامه های وزارت کار و امور اجتماعی در این خصوص مراجعه نمایند.
3- مزد و مزایای کارکنان باید با رعایت مقررات پیش بینی شده در قانون کار و آئین نامه های مربوطه و قرارداد فیمابین کارفرما و کارگر پرداخت شود و شماره ای که سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان کد کارگاه اختصاص می دهد تأثیری در نوع ومیزان مزایایی که باید به بیمه شده پرداخت گردد ندارد.
4- سازمان تأمین اجتماعی به استناد ماده 35 قانون تأمین اجتماعی برای اغلب فعالیتهای (کارگاههای) صنفی دستمزد مقطوع تعیین نموده و حق بیمه بیمه شدگان شاغل در فعالیتهای مذکور را بر مبنای دستمزد مقطوع تعیین شده دریافت می نماید جهت اطلاع از فعالیتهای دارای دستمزد مقطوع و دستمزد مقطوع آنها می توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه نمایند.
سؤال
پیغام : مقدار مزاياي مشمول كسر حق بيمه چگونه تعيين مي شود؟مثلا مبلغ كمك هزينه مسكن و خوار چگونه مشخص ميشود؟در صورتي كه كد كارگاه 821 باشد يعني فعاليتهاي آموزشي،كارفرما چه نوع مزايايي و به چه ميزان بايد به بيمه شده بپردازد؟
 پاسخ به سؤال 
پیغام : با سلام واحترام
بر اساس ماده 34 قانون تأمین اجتماعی اشکالی ندارد از چند محل ( کارگاه ) حق بیمه کسر و پرداخت شود به شرط آنکه از 7 برابر حداقل مزد حقوق همان سال تجاوز ننماید
ماده34- در صورتیکه بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند هر یک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که می پردازند حق بیمه سهم بیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود بسازمان پرداخت نمایند
 سؤال
پیغام : با سلام من به صورت ساعتي در شهروند مشغول به كار هستم . چنانچه از كاگاهي با همين شماره بيمه فعلي كه در اختيار دارم حق بيمه پرداخت شود از نظر بيمه به چه صورت خواهد بود؟
 پاسخ به سؤال 
پیغام : با سلام و احترام به اطلاع می رساند شهرداری تهران هم اکنون دارای شرکتی به نام ساماندهی صنایع و مشاغل می باشد که اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد بتوان از آن طریق آن را حل کرد. به هر حال بر اساس مصوبات موجود چنین شرکتی شانس پذیرفته شدن را ندارد مگر اینکه توجیه کافی و متفاوت با شرح وظایف شرکت مذکور را داشته باشد. ((احتمال تشکیل چنین شرکتی بسیار ضعیف می باشد)) با تشکر مدیر کل امور مجامع و شورای سازمانها
 سؤال
پیغام : با تشکر از سایت بسیار خوبی که در اختیار کاربران قرار داده اید، ابهامی دارم ، لطفا راهنمایی فرمایید: یک طرح شهر سازی برای ناحیه صنعتی وافع در شمال منطقه 20توسط شهرداری منطفه 20 در حال تهیه است. آیا برای اجرای "طرح ساماندهی صنایع منطقه 20 تهران" امکان تشکیل یک شرکت وابسته به شهرداری تهران با سهام صد در صدی شهرداری وجود دارد ؟ یا شورای شهر با آن مخالفت خواهد کرد ؟